تیتر یکگفته‌ها و گفتمان‌ها

نهادینه‌کردن آموزه‌های اخلاقی موجب شکوفایی تمدن اسلامی می‌شود

عضو شورای نظارت بر صدا وسیما گفت: ظرفیت فرهنگی و معنوی و رهبریت انقلاب اسلامی، این انقلاب را از تمام انقلاب های دنیا متمایز کرده است.

وی افزود: بنیان‌گذار، تئوریسین و فرمانده فکری انقلاب اسلامی ایران، عالم، مجتهد، مرجع، فقیه، فیلسوف و دین‌شناس و دین‌مداری بود که خودش را بر مدار دستورات خدا قرار داده بود و اطاعت از خدا و تکیه بر آحاد مردم را، محور حرکت انقلاب اسلامی قرار داد.

ایزدپناه، با تاکید بر اینکه برای استمرار، بقا و شکوفایی انقلاب اسلامی باید ضمن توجه به معنویت انقلاب از ظرفیت‌های فرهنگی آن نیز بهره ببریم، گفت: خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و پیروزی‌ها به‌خصوص پیروزی در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به خاطر پاسداشت ظرفیت‌های معنوی، دینی، مذهبی و فرهنگی انقلاب اسلامی بوده است، به‌گونه‌ای که امروز الگوی تمام جنبش‌های ضد ستم و ضد استکباری در جهان ، نهضت اسلامی ایران است.

مشاور رییس قوه قضائیه، خاطر نشان کرد: اگر امروز می‌بینیم گروه اندکی در لبنان و غزه بر تکنولوژی قدرتمند نظامی پیروز می‌شود به خاطر باورهای دینی و الگو گرفتن از انقلاب معنوی فرهنگی ایران است.

به گفته وی، اگر به زیرساخت‌های انقلاب و معرفی اسلام ناب محمدی توجه شود، بسیاری از معضلات فرهنگی اجتماعی و حتی اقتصادی کشور و جامعه جهانی برطرف می‌شود.

وی، با اشاره به پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۳۰ سال گذشته، گفت: در به‌کارگیری ظرفیت‌های دینی و فرهنگی و الگو قرار دادن رفتار و منش ائمه در تمام ساختارهای زندگی و اداری، باید تلاش مضاعف داشته باشیم.

وی، گفت: در موضوع قانون مداری، قناعت و رفتارهای شهروندی، باید با بسترسازی از ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی انقلاب و دین مبین اسلام خوب بهره ببریم تا جامعه ای الگو و نمونه به دنیای تشنه معنویت در زمان حاضر ارائه دهیم.

ایزدپناه خاطر نشان کرد: اگر از ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی انقلاب اسلامی خوب بهره‌برداری شود اخلاق در جامعه رشد می کند و مسئولیت‌ها در نظر تمام مسئولین کشور اسلامی به عنوان بار سنگین امانت و وسیله‌ای برای خدمت به مردم می‌شود و آن‌گاه است که از تخریب خبری نیست و همه تلاش دارند، تا آن‌چه باعث رضایت خدا و مردم می‌شود را نصب‌العین خود قرار دهند و همدیگر را برای گره‌گشایی از کار مردم یاری می‌کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا