تیتر یک

ده سال در شورای نظارت بر صدا و سیما

به همراه آیت‌الله شاهرودی و به دعوت ایشان به قوه قضاییه رفتم. ستاد بیرونی این قوهٔ حساس را روابط عمومی نه‌چندان توانمند و مشاورت اجتماعی تشکیل داده بود. جناب بادامچیان،  مشاور اجتماعی آیت‌الله یزدی بود.  به آیت الله شاهرودی پیشنهاد کردم که دولت و مجلس و مردم، انتظارات زیادی از دستگاه قضایی دارند. دولت، برآمده از اندیشه اصلاحات بود و سید محمد خاتمی سکان‌دار آن و مجلس هم، اکثریت با اصلاح‌طلبان و تنها قوه قضاییه مستقل بود و منصوب به رهبری.

خط‌مشی سکان‌داران جدید قوه، بر استقلال قضایی، توسعه قضایی، اجرای عدالت و حفظ حقوق شهروندی بود (در این زمینه در آینده ناگفت‌شده‌هایی را خواهم نوشت). این‌جانب،  مأمور ساماندهی ستاد بیرونی قوه قضاییه شدم. گستره آن، حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ارتباطات و اطلاع رسانی قوه قضاییه بود. براین اساس، مسؤولیت‌های مرتبط مانند: نمایندگی قوه قضاییه در هیأت نظارت بر مطبوعات،  در شورای نظارت بر صدا وسیما، در شورای تخصصی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی  و دیگر شوراهای مرتبط، بر عهده اینجانب نهاده شد. سمت قضایی‌ام مشاور اجتماعی قوه قضاییه بود و در این پست، جانشین جناب بادامچیان شدم. نیز روابط عمومی به مر کز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی ارتقا یافت و مسؤولیت آن‌را این‌جانب بر عهده گرفتم. از همان روزهای نخست، از طرف رییس قوه قضاییه، به عنوان نماینده قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا وسیما  معرفی شدم و پس از ده سال، با تغییر رییس قوه قضاییه، جناب رییسی به عنوان نماینده معرفی شد.

خاطرات تلخ و شیرینی از این ده سال شورا دارم که اگر خدا توفیق دهد خواهم نوشت. این نوشته‌ها را به بهانه نقل این خبر در سایت آوردم:

آیت الله لاریجانی نمایندگان جدید قوه قضائیه در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما را منصوب کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، به موجب این احکام رئیس قوه قضاییه در اجرای اصل ۱۷۵ قانون اساسی، حجت الاسلام والمسلمین رییسی و محمد جواد لاریجانی به عنوان نمایندگان جدید قوه قضائیه در شورای نظارت بر صدا و سیما منصوب شدند.

پیش از این حسین مظفر و حجت الاسلام عبدالرضاایزدپناه، نمایندگان قوه قضاییه در صداوسیما بودند.

مهدی کلهر و اسفندیار رحیم مشایی از طرف قوهٔ مجریه و علی مطهری و بیژن نوباوه به انتخاب قوهٔ مقننه اند.

ریاست این شورا تاکنون بر عهدهٔ حسین مظفر بوده است نقل از. سایت فرارو.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا